سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اشتیاق جمال

 
کل بازدیدها:----166715---
بازدید امروز: ----9-----
بازدید دیروز: ----5-----
نویسنده: فهیمه
سه شنبه 87/9/19 ساعت 2:42 صبح

نمیدونم تا حالا براتون پیش اومده که یکی از عزیزترین دوستاتونو بعد از 11 سال پیدا کنید؟

یکی دو ماهی میشد که معصومه رو به خاطر خدا ولش کرده بودم. یه  دفعه عوض شد. هرچی باهاش بحث کردم فایده نداشت. می‏گفت من خواب امام زمانو دیدم و مامورم که تو رو هدایت کنم . و کلی حرفای صد من یه غاز و ضد و نقیض دیگه. مثل زیر سوال بردن مرجعیت، رهبر، نماز‍، غسل و......

وقتی حب و بغضت برای خدا باشه مجبور میشی به خاطر خدا از خیر این جور دوستیا بگذری با اینکه هفت هشت سالی بود که باهاش دوست بودم دیگه رابطه ام رو باهاش قطع کردم چون دیگه امیدی بهش نبود.

دیروز توی کاربرای یه سایت مذهبی اسم یکی از دوستای قدیمی ام رو دیدم 11 سال بود ازش بیخبر بودم اونم اسمش معصومه بود. براش پیام گذاشتم آره خودش بود معصومه همونی که قبل از امتحان پشت بلند گوی مدرسه آیه «افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد» رو میخوند. خدایا ازت ممنونم. به خاطر اینکه منو می‏بینی . شرمنده از بابت بدی هایی که در وجودمه.شرمنده.  


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: فهیمه
چهارشنبه 87/9/13 ساعت 3:34 صبح

سریال حضرت یوسف (ع) که اخیرا از تلویزیون پخش می‏شود دارای نکات ارزشمندی است که بر کسی پوشیده نیست. از جمله آنکه پرداختن به آن با توجه به شرایط کنونی جامعه، از اوجب واجبات می باشد. اما از همه خوبی‏های آن که بگذریم به نظر می‏رسد در برخی موارد آن کوتاهی صورت گرفته است.
 
اول اینکه منابع آن در حد منابع یک پایان نامه درست و درمون نیست. حال آنکه این سریال با توجه به هزینه زیادی که به خود اختصاص داده و طیف وسیع بیننده لازم بود از منابع بیشتری در فیلمنامه بهره می برد.
مطلب دیگر این که به همین منابع ذکر شده در پایان سریال نیز توجه کافی نشده است. به این مثال توجه کنید:     
 
« وَ قَالَ لِلَّذِى ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا اذْکُرْنِى عِنْدَ رَبِّکَ فَأَنسَاهُ الشَّیْطَانُ ذِکْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِى السِّجْنِ بِضْعَ سِنِینَ» سوره یوسف:42
و (یوسف) به آن زندانى که مى‏دانست آزاد مى‏شود گفت: مرا نزد ارباب خود بیاد آور. (ولى) شیطان یادآورى به اربابش را از یاد او برد، در نتیجه (یوسف) چند سالى در زندان ماند.
در بعضى تفاسیر، جمله‏ى «فََاَنسَاهُ الشَیطان» را اینگونه ترجمه کرده‏اند که «شیطان یاد پروردگار را از ذهن یوسف برد و او به جاى استمداد از خداوند به ساقى شاه توجه کرد» و این براى یوسف ترک اولى‏ بود و لذا سال‏هاى دیگرى را نیز در زندان ماند.
امّا صاحب‏المیزان مى‏نویسد: اینگونه روایات خلاف قرآن است، چون قرآن در آیه 24 همین سوره، یوسف را از مخلصین دانسته و شیطان طبق آیات قرآن ( 39 سوره حجر و 82 سوره ص) بر مخلصین نفوذ ندارد.
 مطلب دیگر اینکه لازمه اخلاص،  ترک توسل به اسباب و مسببات نیست.
به علاوه در دو آیه بعد آمده که «قال الّذى نَجَا مِنهِمَا و ادّکَرَ بَعدَ اُمّة» فراموش کننده بعد از مدت‏ها یوسف را به خاطر آورد، از این معلوم مى‏شود که فراموشى مربوط به ساقى بوده است نه یوسف.
 
پیام‏ها:
1- انبیا نیز از طرق معمول مشکلات خود را حلّ مى‏کنند، و این با توحید و توکّل منافاتى ندارد. «اُذکرنى عند ربّک» (یوسف مظلومیّت خود را به عزیز مصر یادآور مى‏شود)
2- هر تقاضایى رشوه نیست. «اُذکرنى عند ربّک» یوسف براى تعبیر خواب، مزد و رشوه‏اى درخواست نکرد، بلکه گفت: مظلومیتم را به شاه برسان.
3- براى اثبات بى‏گناهى وپاکى، از هر طریق سالم براى رساندن شکواى خود به گوش مسئولین بهره ببریم. «اُذکرنى عند ربّک»
4- کاخ نشینى و رفاه، زمینه‏ساز فراموش کردن درد و رنج گرفتاران و بیچارگان است. «ناج... فانساه الشیطان ذکر ربّه» معمولاً افراد پس از نجات از سختى‏ها و رسیدن به آسایش، پست، مقام و رفاه، دوستان قدیمى و بسیارى از چیزها را به فراموشى مى‏سپارند.
5 - خروج یوسف از زندان و رفع اتهام از او، با اهداف شیطان ناسازگار بود، لذا دسیسه نمود و ساقى را به فراموشى انداخت. «فانساه الشیطان»

در حالی که در این سریال فراموشی به حضرت یوسف نسبت داده شده است وبه این معنا است که نویسنده فیلمنامه به تفسیر بزرگ المیزان بی توجه بوده است.

    نظرات دیگران ( )
نویسنده: فهیمه
چهارشنبه 87/7/24 ساعت 8:43 عصر

 چند سالیه ماه رمضون که می‏شه من و همسرم اگر بعد از افطار بی کار بشیم راه می افتیم میریم نمایشگاه قرآن. همسرم بیشتر از قسمت خوراکی هاش استفاده می کنه ما هم اگه خدا قبول کنه از قسمتهای مختلف دیدن می‏کنیم. امسال یه سی دی از استاد پناهیان دیدم و خریدم که یه جورایی متحولم کرده. اسمش هست «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» به دوستان توصیه میکنم شنیدن این سیدی رو از دست ندن و از زیر سنگ هم که شده پیداش کنند.

آدرس روی سی دی: ضلع شمال شرقی میدان انقلاب، پاساز نبوت،طبقه بالای همکف،پلاک1/34،پیشگامان. تلفن:66491202


    نظرات دیگران ( )
<      1   2   3   4   5      >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • شق القمر در تحقیقات ناسا
    درآمد
    رهبر
    کتاب دا
    اتهام
    رهبر و دولت نهم
    معصومه
    اشکال تفسیری در سریال حضرت یوسف(ع)
    تحول
    ورزش پیلاتس چیست؟
    فدایی
    نیامدی
    یادگاری از ناظم
    فرزاد حسنی و تفسیر قرآن!!!!!!!!...
    دوری

  •  RSS 

  •  Atom 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • لینک دوستان من

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  • http://