• وبلاگ : اشتياق جمال
  • يادداشت : رهبر و دولت نهم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    البته كه هر نقدي را نبايد به حساب مخالفت با ولايت گذاشت . رهبري هم فرمودند نقد منصفانه مانعي ندارد . مواظب باشيم كندتر و تندتر از رهبري نباشيم .

    همواره موفق باشيد

    پاسخ

    دوست گرامي اگر يه بار ديگه برگرديد و مطلب رو بخونيد متوجه ميشيد كه وقتي اين نظر رو نوشتيد احتمالا حواستون جاي ديگه بوده. چون اصلا مطلب ربطي به نقد و اينا نداره اصلا بحث سر نفي و اثبات نقد بر دولت نيست. حرف بنده اينه كه اگر ما ولايت رو قبول داريم نميشه (نومن ببعض و نكفر ببعض) باشيم از صحبتهاي آقا اگه خوشمون اومد انعكاس بديم اگه خوشمون نيومد انعكاس نديم.
    + دانشجو 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    با عرض سلام خدمت شما دوست عزيز اميدوارم هميشه شاهد نوشته هاي جالب و زيباي شما باشيم . حقيقتا نوشته ي شما پيرامون سوره ي يوسف جالب و خواندني بود و بنده از آن استفاده بردم از اين رو تصميم گرفتم اين چند نکته مختصر از نظر به ايات سوره يوسف در خدمت خوانندگان عزيز قرار بدهم.اگر اشتباه و يا نقصي وجود داشت از تذکر شما استقبال خواهم کرد

    خداوند در سوره ي يوسف پيرامون داستان يوسف به طور دقيق سخن گفته است.

    يهوديان براي امتحان و آزمايش حضرت محمد صلي الله عليه وسلم مرتب از ايشان مي پرسيدند که "ما الذي أحلّ بني إسرائيل مصر؟" چه بر سر بني اسرائيل در مصر آمد؟ خداوند در پاسخ به اين سوال داستان يوسف را به صورت مفصل و با تعابيري دقيق و معجزو متفاوت با تعابير تورات بيان فرمود تا حجتي براي يهود باقي نماند . مي فرمايد: إِنَّا أَنزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (2) يوسف) از لفظ (أنزلناه) استفاده نموده تا گوياي نزول اين داستان باشد و کسي آن را به پيامبر نسبت ندهد و (لعلکم تعقلون) وبا تدبر در اين داستان به يقين برسند که محمد برحق است. حال آنچه نازل شده چيست؟ جواب (نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَذَا الْقُرْآنَ وَإِن كُنتَ مِن قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ (3) واين داستاني که بيان شده عرب قبلا از آن خبر نداشته حتي آنها که از تورات خبر داشتند باز هم اين مطالب را نمي دانسته اند لذا مي فرمايد: وَإِن كُنتَ مِن قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ ) پس در نتيجه اين خبر از غيب است که فقط مي توانست بداند و مي فرمايد:(ذَلِكَ مِنْ أَنبَاء الْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ (102) خداوند براي اينکه تهمتهايي از قبيل (اساطير الاولين وتملي عليه بکرة...- و...) از پيامبر دفع کند لذا قصه را متفاوت با تورات بيان مي کند به گونه اي که در تعبيرش هم اعجاز وجود دارد .مثلا : در تورات از (عزيز) به نام (عزيز خداي خورشيد) نام برده شده اما خداوند بخاطر نفي الوهيت آن را استفاده نمي کند.

    در داستان يوسف با وجود اينکه در مصر است خداوند از فرعون سخن نمي گويد، وچنانچه از برخي از نوشته ها ي تورات پيدا است مصريها به پادشاهي که مصري الاصل نبوده فرعون اطلاق نمي کردند و مي رساند که پاشاه زمان يوسف از نسب مصري برخوردار نبوده و اين نکته ي ظريفي است در داستان يوسف به روايت تورات وجود ندارد و خود اعجاز است.

    واژه ي بعدي ((سيدها )) عربها کلمه ي سيدها را براي همسر استفاده نمي کردند ولي قرآن ان را استفاده مي کند چون مصريها اينگونه استفاده مي کردند و اين خود خبري ديگر از غيب است که از توان محمد وامثال او خارج است . لذا اين معلوماتي است که خداوند يهود را برآن به مبارزه مي طلبد . والله اعلم

    لطفا اين نوشته بر روي صفحه ي خود قرار دهيد متشکرم

    اگر سوالي بود مي توانيد به ايميل khallllll@yahoo.com پيام بدهيد يا اين آدرس را اد کنيد تا بيشتر حرف بزنيم.

    سلام

    از اينكه به من سر زدي متشكرم

    باز هم سر بزن

    جانم فداي رهبر

    عيدت مبارك